tisdag 25 september 2007

Photo Story

Har suttit och pillat med Photo Story ett tag nu och gjort ett litet bildspel som jag laddat upp till fronter. Bilderna jag lade in har jag redigerat med hjälp av GIMP och musiken jag lagt på är Suspiria av Goblin. Photo Story är enkelt att använda men har en del begränsningar tycker jag. Men om man bara vill visa ett antal bilder så är det kanske användbart.

En liten reflektion kring filformat: Jag tycker inte att det är riktigt bra att lägga ut material i form av Word-dokument. Det gör ju att det inte blir tillgängligt för alla. Jag har t.ex. inte Word installerat på min dator hemma. Iofs kan jag öppna Word-filer i OpenOffice men det känns ju lite onödigt. Bättre då att lägga ut filer i pdf-format som är läsbart för alla med Acrobat Reader. OpenOffice kan för övrigt användas för att enkelt konvertera ett dokument till pdf-format. www.openoffice.org.

1 kommentar:

KuriÅsa sa...

Snyggt bildspel! Grymt sugen på att göra eget, men började i fel ände. Lämnade in redigerade bilder istället. Men men... snart så!